ابراهیم مولائی، رئیس انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه دوازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، با صادق نامدار، ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

مولائی در این دیدار صمیمی، با اشاره به نقش مهم گمرک در توسعه اقتصادی استان، گفت: گمرک یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در اقتصاد استان آذربایجان شرقی است و روابط‌عمومی گمرک نیز نقشی مهم در اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و ارتقای جایگاه این نهاد دارد.

وی در ادامه افزود: روابط‌عمومی در دنیای امروز از طریق فعالیت‌های مختلفی از جمله “اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی”، “برندسازی و ایجاد اعتماد”، “تسهیل ارتباطات و تعاملات”، “مدیریت بحران” و “دیپلماسی اقتصادی با معرفی توانمندی‌های اقتصادی کشور در عرصه بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صادرات و رونق اقتصادی” نقشی حیاتی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند.

نامدار نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت روابط‌عمومی در سازمان‌ها، گفت: روابط‌عمومی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و تعامل با جامعه دارد و گمرک نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ روابط‌عمومی گمرک نیز به طور فعال و مستمر با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعات و اخبار صحیح و دقیق را به آن‌ها ارائه می‌دهد. روابط‌عمومی قوی می‌تواند به سازمان‌ها در دستیابی به اهداف خود کمک کند و در مسیر موفقیت آن‌ها نقش‌آفرینی کند.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز همچنین بر نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ قانونمندی و احترام به حقوق گمرکی تأکید کرد و گفت: روابط‌عمومی گمرک باید با تولید محتوای مناسب، به آگاهی‌بخشی عمومی در این زمینه کمک کند.

شایان‌ذکر است که در این دیدار، ابراهیم مولائی رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایندگی انجمن روابط‌عمومی ایران در آذربایجان شرقی (انجمن روابط‌عمومی استان) به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجمن روابط‌عمومی استان طی یک سال گذشته پرداخت.