فرماندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان آذرشهر عنوان کرد: روابط عمومی رکن هوشمند سازمان است

کارگاه آموزشی دکتر ابراهیم مولائی – هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی

عصر امروز یک شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، در آستانه فرا رسیدن هفته روابط عمومی، انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی نخستین جلسه از سری نشست‌های تخصصی خود را در شهرستان آذرشهر برگزار کرد. این نشست با حضور فرماندار شهرستان آذرشهر، اعضای شورای سیاست‌گذاری انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی و فعالان روابط عمومی شهرستان آذرشهر، و با محوریت «آینده روابط عمومی در ایران؛ فناوری‌های نوین با تمرکز بر هوش مصنوعی» تشکیل شد.

شمسعلی محمودیان فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان آذرشهر، با اشاره اجمالی به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در مجموعه‌ها و سازمان‌ها، گفت: روابط عمومی رکن هوشمند سازمان است.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان آذرشهر با طرح این موضوع که پویایی و موفقیت سازمان ها منوط به مشاوره درست است، از روابط عمومی ها به عنوان مشاوران سازمان ها نام برد و گفت: ابزار موفقیت سازمان ها در اختیار روابط عمومی هاست.

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان آذرشهر وعده داد تا در جلسه آتی شورای اداری اهمیت روابط عمومی در سازمان‌ها تبیین شود.

ابراهیم مولائی رئیس انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی، ضمن برگزاری کارگاه آموزشی دو ساعته “هوش مصنوعی در روابط عمومی”، اعلام کرد که این انجمن تصمیم دارد فعالیت‌های خود را به شهرستان‌های دیگر نیز گسترش دهد تا همکاران در سراسر استان بتوانند از دستاوردهای نوین علمی بهره‌مند شوند.

عیسی مقنی عباسی، مدیر روابط عمومی فرمانداری و مشاور فرماندار شهرستان آذرشهر، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه روابط عمومی شهرستان ارائه داد و ضمن قدردانی از توجه ویژه فرماندار محترم برای ارتقای جایگاه روابط عمومی ها گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان آذرشهر ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ طی انتخابات رقابتی و پرشور تشکیل شد.

در ادامه این نشست، وحید کاظم زاده، عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی،به چالش‌های موجود در حوزه روابط عمومی پرداخت و تجربیات خود را با حاضرین به اشتراک گذاشت. او با اشاره به تغییرات سریع در فناوری‌های ارتباطی و تأثیر آن‌ها بر روابط عمومی، بر لزوم همگام‌سازی روش‌ها و ابزارهای روابط عمومی با استانداردهای جهانی تأکید کرد.

کاظم زاده همچنین به اهمیت دانش به‌روز و فهم عمیق از ابزارهای دیجیتالی جدید در عرصه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: «باید به طور مداوم دانش و مهارت‌های خود را در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و بازاریابی دیجیتال ارتقاء دهیم تا بتوانیم پیام‌های خود را به شکلی مؤثر به مخاطبان انتقال دهیم.»

انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی به دنبال گسترش دانش و مهارت‌های حرفه‌ای اعضای خود است تا آن‌ها بتوانند نقش مؤثرتری در توسعه ارتباطات و روابط عمومی در سطح ملی و بین‌المللی ایفا کنند. این انجمن با تمرکز بر اصول اخلاقی و ترویج استانداردهای حرفه‌ای، به دنبال تبدیل شدن به نقطه مرجع و نمایندگی قابل اعتماد در زمینه روابط عمومی و ارتباطات در استان آذربایجان شرقی است.

در پایان این نشست که با تبادل نظر اعضا همراه بود، محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر تأکید کرد: تقویت پیوندها میان روابط عمومی‌ها و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی می‌تواند به بهبود شفافیت و افزایش اعتماد عمومی کمک کند.

او همچنین بر نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در ارتقاء آگاهی و درک عمومی از سیاست‌ها و اقدامات دولتی در شهرستان تأکید ورزید و خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها نه تنها در انتقال اطلاعات، بلکه در شکل‌گیری و پاسخگویی به نگرانی‌های مردم نیز نقش اساسی دارند.

در نهایت، تصمیم گرفته شد که جلسات هم‌اندیشی منظم با حضور مدیران روابط عمومی ادارات مختلف برای هماهنگی بیشتر و تبادل تجارب برگزار شود. این جلسات به عنوان بخشی از تلاش‌های انجمن برای تقویت تعاملات بین بخشی و استفاده از دانش مشترک در جهت ارتقاء کیفیت خدمات ارتباطی در سطح شهرستان و استان برنامه‌ریزی شده‌اند.

انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی با این فعالیت‌ها و تمرکز بر ارتقاء دانش و مهارت‌های حرفه‌ای، به دنبال ایجاد یک محیط پویا و تعاملی برای اعضای خود است، که در آن اشتراک دانش و تجربه به بهبود و ارتقاء استانداردهای حرفه‌ای کمک کند و در نهایت منجر به بهبود تصویر و جایگاه روابط عمومی در جامعه شود.