انجمن روابط‌عمومی استان آذربایجان شرقی در آستانه فرارسیدن هفته روابط‌عمومی و باهدف ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای فعالان این حوزه در استان، سری نشست‌های تخصصی خود را با تمرکز بر فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در شهرستان‌های مختلف آغاز می‌کند.

اولین جلسه از این دوره نشست‌ها، یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در شهرستان آذرشهر برگزار می‌شود و موضوع آن “آینده روابط‌عمومی در ایران: فناوری‌های نوین با تمرکز بر هوش مصنوعی” خواهد بود. این نشست به بررسی نقش هوش مصنوعی در روابط‌عمومی (از تحلیل داده‌ها تا خلق محتوا) می‌پردازد و چالش‌ها و فرصت‌های پیشرو را مورد کاوش قرار می‌دهد.

ابراهیم مولائی، رئیس انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی، دراین‌خصوص گفت: «باتوجه‌به اینکه برنامه‌های پیشین انجمن بیشتر در مرکز استان برگزار شده بود، امسال و طی جلسه اخیر انجمن با اعضای محترم شورای سیاست‌گذاری، تصمیم گرفتیم تا فعالیت‌هایمان را به شهرستان‌ها گسترش دهیم تا همکاران ما در سراسر استان از دستاوردهای نوین علمی بهره‌مند شوند.»

وی دراین‌خصوص تأکید کرد: «فناوری‌های نوین، به‌ویژه هوش مصنوعی، نقشی حیاتی در شکل‌گیری آینده روابط‌عمومی دارند. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اعضای ما به‌روز و آماده استفاده از این فناوری‌ها در فعالیت‌های خود هستند. ناگفته نماند در راستای این تلاش‌ها، پیش‌درآمد برنامه‌های هفته روابط‌عمومی نیز با برگزاری یک سمینار با موضوع “هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی” در اتاق بازرگانی تبریز در تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه رقم خورد. این رویداد که اولین سمینار با این موضوع در روابط‌عمومی استان بود به بحث و تبادل نظر درباره کاربردهای هوش مصنوعی در ایجاد محتوای خلاق و تأثیرگذار پرداخت و مورد استقبال فعالان این حوزه قرار گرفت.»

مولائی افزود: «انجمن با دعوت از سخنرانان برجسته ملی و بین‌المللی، در پی آن است که تأثیر مثبت و پایدار در بهبود استانداردها و افزایش دانش فنی در بین فعالان روابط‌عمومی در سطح استان ایجاد کند؛ برنامه‌ریزی برای این سلسله‌نشست‌ها هم به‌گونه‌ای است که شرکت‌کنندگان بتوانند به طور مستقیم با کاربرد فناوری‌های نوین در عمل آشنا شوند و از تجربیات یکدیگر در به‌کارگیری هوش مصنوعی بهره ببرند.»

شایان‌ذکر است که خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران، به‌صورت آنلاین در این نشست‌ها حضور خواهد یافت تا درباره موضوعات مرتبط با تحولات فناورانه و تأثیرات آن بر روابط‌عمومی سخنرانی کند.