در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و آگاهی‌سازی عمومی در خصوص وضعیت منابع آبی، صبح شنبه چهاردهم بهمن ماه ۱۴۰۲، ابراهیم مولائی، رئیس شورای سیاست گذاری انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی (نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان) با یوسف غفارزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار صمیمی، یوسف غفارزاده با اشاره به محدودیت روزافزون منابع آبی و افزایش مصارف، بر ضرورت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان تأکید کرد.

وی گفت: “امروزه کم آبی به یکی از چالش‌های جدی کشورمان تبدیل شده است و برای مقابله با این چالش، نیازمند همکاری و مشارکت همه آحاد جامعه هستیم.”

غفارزاده با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی، از انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی برای همکاری در برگزاری اولین رویداد ملی “مهر آب” در تبریز، قدردانی کرد.

وی ابراز‌ امیدواری کرد: “دومین رویداد مهرآب، فرصتی برای تبادل نظر و ارائه راهکار‌های عملی در خصوص مدیریت منابع آبی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب باشد.”

در ادامه این دیدار، ابراهیم مولائی نیز با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خصوص وضعیت منابع آبی، بر ضرورت همکاری شرکت آب منطقه‌ای با انجمن روابط عمومی استان در زمینه تولید محتوا و برنامه‌های آموزشی، و برگزاری هرچه باشکوه‌تر دومین رویداد ملی “مهر آب” تأکید کرد.

وی گفت: “فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، ضرورتی انکارناپذیر است، انجمن روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان‌ها و مردم، نقشی حیاتی در آگاهی‌سازی عمومی و فرهنگ‌سازی ایفا می‌کند. این انجمن با استفاده از ابزار‌ها و تخصص خود می‌توانند به ارتقای دانش و نگرش جامعه نسبت به این موضوع مهم کمک شایانی برساند.”

در پایان این دیدار، انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی از یوسف غفارزاده به عنوان مدیر ارتباط گستر تقدیر کرد. این تقدیر به دلیل حمایت‌های ارزشمند‌ ایشان از حوزه روابط‌عمومی، تجلیل وزیر نیرو از وی برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف، سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در مدیریت مصرف و همچنین کسب رتبه نخست روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در جشنواره ارزیابی روابط‌عمومی‌های وزارت نیرو، صورت گرفت.