نخستین مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر با شعار «زنان روابط عمومی، الهام بخشان جامعه» به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و به همت انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی (نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در آذربایجان شرقی) در محل بنیاد ایرانشناسی استان برگزار شد.

در این مراسم که عصر یکشنبه ۱۰ دی ماه برگزار شد، از بانوان مدیر روابط عمومی و همچنین بانوان عضو رسمی انجمن روابط عمومی استان تجلیل و قدردانی شد.

در ابتدای این مراسم، ابراهیم مولائی، رئیس شورای سیاست‌گذاری انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش ویژه بانوان در عرصه روابط عمومی استان گفت: زنان در عرصه روابط عمومی نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی افزود: این بانوان با خلاقیت و نوآوری خود توانسته‌اند در این عرصه پیشگام بوده و الهام بخش دیگران باشند.

در ادامه این مراسم، محمد طاهری خسروشاهی، رئیس بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ با بیان اینکه در خصوص جایگاه زن در فرهنگ و متون ایرانی تأکید بسیاری شده، افزود: در بخش ادعیه کتاب‌های دینی ایران قبل اسلام و برخی سنگ نوشته‌ها و کتیبه‌ها، به اهمیت زن در جامعه اشاره شده و از جمله در شاهنامه فردوسی، زنان همپای مردان به مقام پادشاهی ایران رسیده‌اند.

وی افزود: در ایران بعد از اسلام نیز در متون دینی و آیات و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام به بزرگداشت زن و حفظ حرمت و حریم او تأکید شده و در دوران معاصر به خصوص دوران انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز که اخیراً در خصوص ارتقای جایگاه زن و انتصاب زنان در مصادر اداری داشتند، نشان از اهمیت دادن به زنان در جامعه است.

نسرین پیرسمساری، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان در مراسم تجلیل از بانوان مدیر روابط عمومی استان، اظهار کرد: روابط عمومی، مجموعه‌ای از تاکتیک و استراتژی است که باید یک کارمند روابط عمومی بتواند اطلاعات کافی از مدیریت داشته باشد و چالش‌های آن را بررسی کند چرا که روابط عمومی، ویترین یک اداره است. هرچقدر روابط عمومی قوی باشد، تأثیرگذاری آن نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان این‌که جلسه امروز، عواطف مادرانه را با روابط عمومی پیوند‌ زده است، افزود: تمامی رفتار‌های ما در محیط کار و خانه، صداقت عملکرد ما و… هر یک گوشه‌ای از توانایی زنان این سرزمین بوده و همواره اگر وارد محیطی در سر کار شدیم که فشار در آن زیاد بوده و یا راه حلی برای آن وجود نداشت، از جای دیگر شروع می‌کنیم تا به آن راه حل برسیم.

پیرسمساری گفت: نباید با نگاه جنسیتی به کار در جامعه نگاه کنیم بلکه باید به عنوان یک انسان سعی کنیم تا با وجدان کاری، خلوص نیت، نظم و با بصیرت خدمت ارائه دهیم.

همچنین در ادامه مراسم، محمد عزیزی راد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی نیز به نقش ویژه زنان در حوزه روابط عمومی اشاره کرده و بر توجه ویژه دولت به توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

در ادامه مراسم، مدیران بانوی روابط عمومی استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون جایگاه ویژه زنان در عرصه روابط عمومی پرداختند.

گفتنی است انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی پیش از این نیز به مناسبت روز زن از رخساره هاشمی، بانوی پیشکسوت روابط عمومی استان تجلیل به عمل آورده بود.