دکتر مینا نظری

دکتر مینا نظری

مینا نظری ناظر انجمن جهانی ارتباطات سوئیس در مراسم بزرگداشت روز زن و مقام مادر که توسط انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی، دهم دی ماه ۱۴۰۲ در بنیاد ایرانشناسی و با حضور مدیران زن روابط عمومی استان برگزار شد، با اشاره به کتاب جنس دوم سیمین دوبووار گفت: زن از بدو تولد زن آفریده نمی شوند. بودن مقدم بر ماهیت است. زنان با توجه به نقشی که در جامعه به آنها داده می شود و بر اساس رفتار و کردارشان تعریف می شوند.

وی افزود: در زندگی تلاش کرده ام بر اساس رفتار و کردار خود زندگی خویش را تعریف کنم و خودم را به جامعه اثبات کنم. برخلاف تصورات در ایران هیچ محدودیتی برای من و زنان ایرانی برای رسیدن به اهداف وجود نداشته و اگر هم بوده فرصتی برای ارتقای جایگاه بوده است.

سرپرست روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت هوش هیجانی در کارگزاران روابط عمومی گفت: هوش هیجانی یکی از مهمترین مهارت ها و توانمندی اصلی کارگزاران روابط عمومی است. بر اساس نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۴ که در کنفرانس بین المللی روابط عمومی در مادرید ارائه دادم، نتایج تحقیقات مشخص کرد که هوش هیجانی در خانم ها بیشتر از آقایان بوده و کارگزاران خانم بیشتر از آقایان در حوزه روابط عمومی موفق تر هستند.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از عوامل اجرایی مراسم گفت: نقش زن در جامعه بسیار اهمیت دارد. زنانی بودند که در تاریخ ایران و اسلام و جهان با غلبه بر مشکلات کارهای بزرگی را انجام دادند. خانم ها باید به توانمندی خود ایمان داشته باشند. مردان دنیا را می سازند و زنان مردان را.

شایان ذکر است، نخستین مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر با شعار «زنان روابط عمومی، الهام بخشان جامعه» به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و به همت انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی (نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در آذربایجان شرقی) برگزار شد، از بانوان مدیر روابط عمومی و همچنین بانوان عضو رسمی انجمن روابط عمومی استان تجلیل و قدردانی شد.