مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار به همت انجمن روابط‌عمومی ایران در تبریز برگزار می‌شود.

ابراهیم مولائی با اعلام این خبر افزود: مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار، شامگاه یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ توسط نمایندگی انجمن روابط‌عمومی ایران در استان آذربایجان شرقی و با همراهی بنیاد ایران‌شناسی، در خانه تاریخی شربت‌اوغلی تبریز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: دبیر علمی این مراسم دکتر محمد عزیزی راد مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی خواهد بود و سیدهادی بهجت تبریزی (فرزند استاد شهریار) و دکتر رحمان مشتاق مهر (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان) درباره جایگاه استاد شهریار در شعر و ادب پارسی سخنرانی خواهند کرد.

رئیس انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی کمک به توسعه اصولی سواد ادبیات نوشتاری فعالان روابط‌عمومی را یکی دیگر از اهداف برگزاری این مراسم برشمرد و اظهار داشت: دکتر محمد طاهری خسروشاهی (رییس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی و رییس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز) با موضوع “مهارت‌های نوشتاری برای روابط‌عمومی” در این مراسم سخنرانی می‌کند.

مولائی تجلیل یکی از مفاخر فرهنگی و هنری آذربایجان را از دیگر محورهای برگزاری این بزرگداشت عنوان کرد و گفت: در این مراسم از مقام علمی و ادبی استاد ابوالفضل علی محمدی (محقق و نویسنده) تجلیل بعمل خواهد آمد‌، ناگفته نماند ایشان بیش از بیست جلد تالیف و تحقیق در زمینه شهریارشناسی و ادبیات ترکی و فارسی و یکصد و پنجاه مقاله در نشریات معتبر علمی و ادبی دارد.

شایان ذکر است که بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت استاد شهریار، شاعر نامدار ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار