جشنواره هنر هشتم

آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر آذربایجان شرقی که با حضور عابدین خرم استاندار آذربایجان شرفی، افشار دارابی مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد یحیایی ایله‌ای چهره ماندگار روابط عمومی ایران و ابراهیم مولائی رییس شورای سیاست گذاری نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در آذربایجان شرقی (انجمن روابط عمومی استان) برگزار شد، از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره هنر هشتم تجلیل به عمل آمد.

احمد یحیایی ایله‌ای، رئیس هیات داوران هنر هشتم در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر آذربایجان شرقی، روابط عمومی را مدیریت راهبردی انسان ها عنوان کرد و افزود: فهم ما از روابط عمومی ناقص است و امروزه باید با توجه به بحران و تحولات جهانی در رویکرد روابط عمومی ها تغییر ایجاد کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وی تحولات جهانی را جهانی شدن، اهمیت و محوریت مردم در رسانه ها، جهان جعلی اخبار و رویداد ها، محیط زیست و هوش مصنوعی برشمرد و ادامه داد: اولین تحول، جهانی شدن است که متاسفانه روابط عمومی سازمان‌ها و ارگان های دولتی، از سود ناشی از جهانی شدن بهره‌ای نمی‌برند و نسبت به آن بی اطلاع هستند.

جشنواره هنر هشتم

وی افزود: دومین تحول در عرصه جهانی این است که، عموم مردم در تولید، فروش و جهانی شدن نقش محوری دارند و در این راستا نیز مردم نسبت به رسانه ها به سازمان ها نزدیک تر هستند و همچنین مردم باید به جای رسانه ها حرف بزنند که در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

یحیایی ایله‌ای شفافیت را عامل ایجاد مشروعیت عنوان کرد و گفت: شایعه و اخبار جعلی در یک دقیقه مشروعیت ارگانی را از بین می‌برد و پنهان کاری موجب بحران مشروعیت می‌شود و همچنین عدم مشروعیت خیلی از ظرفیت و فرصت ها را از سازمان ها می‌گیرد که در این راستا سازمان ها باید با پیشقدم شدن در ایجاد شفافیت با اخبار جعلی مقابله کنند.

وی به وظیفه ایران برای کاشت یک میلیارد اصل درخت تا سال ۲۰۳۰ که سازمان ملل متحد به کشور ها محول کرده اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت اجتماعی سازمان ها بر عهده روابط عمومی ها است که باید فعالیت های اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته به مردم تبیین شود.

رئیس هیات داوران هنر هشتم به تنظیم کردن روابط عمومی ها از منظر هوش مصنوعی تاکید کرد و افزود: هوش مصنوعی در جهان امروزی پیشرفت وسیعی در همه عرصه ها داشته است و ما نیز برای جبران عقب ماندگی ها در این عرصه باید روابط عمومی را از منظر هوش مصنوعی مورد بررسی قرار دهیم و برای بهره‌مند شدن از آن برنامه ریزی کنیم.