نخستین هم‌اندیشی روابط‌عمومی‌ها با موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بحران آب توسط انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی در محل دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی بصورت حضوری و مجازی با حضور خسرو رفیعی رییس انجمن روابط‌عمومی ایران، مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی، میکائیل جمال‌پور سرپرست دانشگاه پیام نور استان، ابراهیم مولائی رییس انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی، عبدالله اسکویی سردبیر مهرآب، منا مسعودی آشتیانی مسئول کمیته اب و گردشگری کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران و سیدرضا جمشیدی مدیر مسئول رسانه مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شد.

جمال‌پور سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان آذربایجان شرقی در نخستین هم‌اندیشی روابط‌عمومی‌ها با موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بحران آب با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی چالش‌های پیش روی حامل‌های انرژی و مصرف بهینه آن، به مسئولیت اجتماعی در قبال مدیریت منابع آب و بسیج افکار عمومی و تاثیرگذاری بر اجرای سیاست‌های ابلاغی تاکید نمودند.

وی در این نشست با اشاره به ظرفیت و رسالت علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور، به نقش آفرینی نخبگان دانشگاهی در این حوزه اشاره نموده و با صحه بر اهمیت ساماندهی مصرف؛ تشکیل کارگروه‌های علمی رفع بحران و ارائه طرح های فناورانه را در اولویت دانستند.

خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران با تقدیر از میزبانی دانشگاه پیام نور؛ رسالت و دغدغه‌مندی انجمن روابط‌عمومی، مدیران و همکاران این مجموعه را تشریح نموده و ایفای نقش پررنگ روابط عمومی در تجزیه و تحلیل، انعکاس و رفع بحران‌ها را خواستار شدند.

رفیعی با عنوان لزوم صداقت و اعتماد آفرینی برای مردم، از القای حس همدلی در راستای ایجاد ارتباط ارزنده و جذب باور عمومی سخن گفته و تاثیر همکاریهای بین سازمانی در مدیریت آب را غیر قابل انکار دانستند.

عبدالله اسکویی سردبیر مهرآب نیز با اشاره به نقش ارتباطات دوسویه مشارکتی و آگاهی رسانی، تغییر رویکرد در مصرف و شناسایی فعالانه چالشهای پیش رو با توجه به ظرفیت کشور را امری جدی و تاثیرگذار دانستند.

مسئولیت اجتماعی، ابرچالش‌های حوزه آب در سال‌های آتی و نقش آفرینی رسانه‌ها در اقناع افکار‌عمومی از مباحث مطروحه مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی و سیدرضا جمشیدی مدیر مسئول رسانه مسئولیت‌های اجتماعی بود که بصورت برخط با حاضرین تشریح شد.