نشست هم اندیشی انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با مدیریت و اعضای نهاد اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در شهر تبریز برگزار شد.

در این دیدار علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمد عزیزی راد مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، حمید شکری خانقاه چهره شاخص علمی و استاد حوزه روابط عمومی و مدیر طرح  برنامه ریزی ارتباطی وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم مولائی رئیس انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی، مینا نظری مترجم کتاب «انقلاب جهانی روابط عمومی»، پژوهشگر حوزه روابط عمومی و ارتباطات و ناظر انجمن بین‌المللی ارتباطات سوئیس (WCFA) و جمعی دیگر از پیشکسوتان و فعالان حوزه روابط عمومی حضور داشتند.

علیرضا رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، با تاکید بر نقش تسهیل گری روابط عمومی در سازمان ها گفت: روابط عمومی زبان مشترک بین تمامی سازمان هاست.

وی در ادامه به نقش کلیدی روابط عمومی در امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: همانطور که امنیت ملی کشور بدون ابزار روابط عمومی و رسانه امکان پذیر نیست، تامین امنیت غذایی نیز بدون روابط عمومی و رسانه به ثمر نخواهد نشست.

مشاور وزیر جهادکشاورزی به بیان نقش های ارتباطی روابط عمومی ها پرداخت و تشریح کرد: با تسهیل گری درون و برون سازمانی توسط روابط عمومی ها بترتیب شاهد افزایش مقبولیت و شناخته شدن بهتر سازمان متبوع خواهیم شد.

وی ضمن تمجید از گشایش دفتر استانی انجمن روابط عمومی در استان آذربایجان شرقی ، بر لزوم افزایش آموزش های کاربردی و به روز مطابق با فناوریهای جدید کارکنان روابط عمومی ها تاکید کرد.

رضازاده در پابان سخنانش بر ارتباط سازنده و مداوم روابط عمومی و رسانه تاکید کرد و افزود: با استفاده صحیح از ظرفیت های رسانه ها می توان نسبت به حل دغدغه های سازمانی اقدام کرد.

در ادامه نشست، حمید شکری خانقاه با بیان اینکه کارکردهای روابط عمومی ها در عصر جدید دستخوش تغییرات گسترده ای شده است، گفت: تعریف روابط عمومی در عصر حاضر مدیریت پیشرفته و هوشمندانه ترغیب، اقناع و افزایش سرمایه اجتماعی جامعه و افکار عمومی است.

این چهره شاخص علمی با بیان اینکه پرداخت به مسائل کلیشه ای و تکراری روابط عمومی ها را مستهلک و غیر تخصصی جلوه می نماید، تصریح کرد: روابط عمومی ها می بایست در افزایش سواد ارتباطی مدیران سازمان ها بکوشند.

شکری خانقاه تولید محتوای هدفمند در راستای حل مسایل و دغدغه های مردم و سازمان را از رسالت های فعالان عرضه روابط عمومی دانست و ایشان خواست تا با بررسی جامع مسائل پیرامونی سازمان نسبت به تدوین استراتژی های سرمایه ساز ارتباطی اقدام کنند.

این نظریه پرداز روابط عمومی هوشمند با تاکید بر لزوم تغییر نگاه سازمانی به روابط عمومی ها بعنوان یک بخش هزینه ای، اضافه کرد: با اقدامات فرهنگ سازانه توسط روابط عمومی ها این واحد بعنوان یک واحد تملک دارایی در حوزه ارتباطی برجسته خواهد شد.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی حل دغدغه های ذینفعان و جوامع هدف را از دیگر کارکرد های روابط عمومی سازمان ها برشمرد و گفت: روابط عمومی فعال با ایفای نقش ارتباطی بهینه و ترسیم نقشه ذینفعان باید به تسهیل فضای کاری و کاهش اصطکاک بین مخاطبان سازمانی کمک کند.

مینا نظری نیز در دیدار هم اندیشی با اعضای انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، ضمن تاکید بر استفاده از دانش روز دنیا، خواستار به روز آوری دانش، توانمندی و مهارت های کارشناسان فعال در عرصه روابط عمومی شد.

 ناظر انجمن جهانی ارتباطات سوئیس ملاک انتخاب و انتصاب کارگزاران روابط عمومی ها را پیروی از شاخصه های مصوب جهانی عنوان کرد و گفت: توجه به هوش هیجانی و هوش ارتباطی در گزینش مدیران روابط عمومی بسیار ضروری است.

سرپرست روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز در ادامه بر مشارکت فعالان روابط عمومی ها در رویدادهای بین المللی تاکید کرد و گفت: با اشتراک تجربیات فعالان این حوزه در مقیاس جهانی شاهد افزایش بار علمی مشارکت کنندگان و بومی سازی یافته های علمی خواهیم بود.

این فعال بین الملل روابط عمومی در پایان برارتقاء جایگاه روابط عمومی در سازمان ها اشاره کرد و تصریح کرد: این مهم صرفا با افزایش تلاش و حل دغدغه های ارتباطی سازمان ها توسط کارشناسان روابط عمومی محقق خواهد شد.

محمد عزیزی راد مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در این دیدار به بیان دیدگاه های شورای هماهنگی روابط عمومی های استان درعرصه افزایش سطح تعاملات فعالان عرصه روابط عمومی بخش دولتی پرداخت، ابراهیم مولائی رییس انجمن روابط عمومی استان نیز ضمن تشریح فعالیت های این انجمن در هشت ماه اخیر، به بیان برنامه های پیش بینی شده در هفته روابط عمومی پرداخت.