به مناسبت فرارسیدن سوم اردیبهشت ماه روز ملی کارآفرینی، گپ آنلاین کارآفرینی، با بحث و گفتگو پیرامون نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کارها و با حضور بلال عسگری رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی و ابراهیم مولائی رئیس شورای سیاست گذاری انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد.

بلال عسگری در این نشست با تاکید بر توسعه هنر و فرهنگ کارآفرینی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه های مختلف کارآفرینی را یک امر خطیر در تشکیل و پایداری زیست بوم کار آفرینی دانست و گفت: فرهنگ کارآفرینی یک خرده فرهنگ از کل فرهنگ حاکم بر جامعه میباشد و به نظر می رسد قبل از پرداختن به این موضوع باید تعریف صحیح و درستی از فرهنگ غالب بر جامعه بیان شود که در این میان انجمن روابط‌عمومی‌ استان برای اشاعه هنر و فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ سازی ها می توانند دارای نقشی تعیین کننده، بی بدیل و مثبتی داشته باشد.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: کارآفرینی در انزوا و بدون حمایت نهادها، سازمان ها و مردم امکان پذیر نیست و برای ایجاد یک اکوسیتم کارآفرینی پویا و ارزش آفرینی باید تمامی اجزای سیستم به صورت هماهنگ و هارمونیک فعالیت نماید. تمامی بخش های اجتماعی، هنری، فرهنگی و اقتصادی در بخش های خصوصی، عمومی و نهادهای دولتی (حاکمیتی) از اجزای موثر در زیست بوم کارآفرینی می باشند، بنابراین اگر این اجزا به صورت هماهنگ و مستمر فعالیت نمایند کارآفرینی می تواند ارزشهای مضاعف را در تمامی عرصه های امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ارمغان آورد.

ابراهیم مولائی نیز در این نشست، روابط عمومی را کلید رشد پایدار کسب و کارها دانست و گفت: یکی از وظایف عمده و بی بدیل روابط عمومی ها آگاهی بخشی است و کارآفرینان را قادر می‌سازد تا ارزش، دانش و منافع خود را که برای توسعه پایدار کسب‌وکار ضروری است، شناسایی و ارائه کنند.

وی در ادامه افزود: روابط عمومی همچنین می‌تواند راهی برای دسترسی به بخش بازاری که کارآفرین و کسب‌وکار ایشان به آن علاقه دارد، فراهم کند.

رییس شورای سیاست گذاری انجمن روابط‌عمومی‌ استان خاطرنشان کرد: کارآفرینی موتور محرکه رشد و پیشرفت کشور است و در جامعه باید به صورت یک باور همگانی وجود داشته باشد، انجمن روابط عمومی استان نیز آمادگی دارد تا با فرهنگ سازی مناسب در پیشبرد این اهداف، اداره توسعه و کارآفرینی را یاری دهد.

مولائی در پایان از برگزاری وبیناری با محوریت کسب و کارها خبر داد و گفت: ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ارتقای جایگاه حرفه روابط عمومی و ارتباطات، با همکاری موسسه راهبرد در حال برنامه ریزی برای برگزاری وبینار “روابط عمومی و کسب و کارهای آنلاین” هستیم که ﭘﯿﺮﻭ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﻫﺎﯼ ﻗﺒﻠﯽ، سخنرانهای اصلی این وبینار، مدیران روابط عمومی دو استارتاپ موفق ایران خواهند بود.