اولین رویداد «انتقال تجربه در حوزه ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه» با عنوان «تجربه ای نو» توسط انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد.

اولین رویداد «انتقال تجربه در حوزه ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه» با عنوان « تجربه ای نو» با سخنرانی و انتقال تجربه توسط اساتید مطرح و صاحب نظر این حوزه و با حضور دانشجویان و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی ادارات و نهادهای مختلف در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در این مراسم به اهمیت انتقال تجربه در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: همکاران بسیاری سال ها در حوزه های مختلفی همچون صنعت، فرهنگ، آموزش و غیره کار کرده اما بعد از سی سال و بازنشستگی با رفتن از اداره کوله باری از تجربه های تلخ و شیرین از یک مجموعه را با خود می برند و متاسفانه این تحربیات ارزشمند به نسل بعدی آن ها منتقل نمی شود.

میکائیل جمال پور با بیان اینکه این نشست قدمی برای تحقق انتقال تجربه در حیطه رسانه و روابط‌عمومی است، افزود: تجربه باید به اشتراک گذاشته شود و جلسات، نشست ها و همایش ها با این محوریت ها باید تداوم داشته باشد چرا که هر روز در حال تجربه اتفاقات جدیدی هستیم.

وی، روابط‌عمومی را پیشانی هر سازمان عنوان کرده و گفت: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به روابط‌عمومی ارزش قائل نشده و توجه نکردیم، روابط‌عمومی تیمی است که کل بار سازمان را به دوش می کشد و چهره و نمود سازمان است.

روابط‌عمومی و رسانه دو حلقه به هم پیوسته

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان گوشه ای از تجربیات کاری خود گفت: رسانه و روابط‌عمومی باید با کارکردهای شناخته شده در جامعه نهادینه شود، این رشته تحصیلی ۶۰ سال است که در کشور تدریس می شود اما سیاست گذاری کلان و محلی برای پیشرفت نداشته است.

محمد عزیزی راد با بیان اینکه عملکرد چنین مجموعه هایی همچون زنجیری است که در زنجیر ارزش افزوده، فعالیت مربوط به روابط‌عمومی و رسانه دو حلقه ابتدایی و انتهایی هستند، گفت: اگر حلقه روابط‌عمومی و رسانه به هم متصل نشوند، اطلاع رسانی اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به اینکه انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی می تواند پلی برای ارتباط این دو حلقه باشد، افزود: این انجمن با تحرک بیشتر و ارائه طرح های نوین در این حوزه، می تواند اهرم توسعه بین روابط‌عمومی و رسانه باشد.

عزیزی راد ادامه داد: تجربه پدر علم است اما با تجربیاتی که داشتم تاکید دارم پشتکار و وجدان کاری در کنار تجربه و علم الزام است. اگر پشتکار نداشته باشید، هرچه منابع علمی و مالی هم باشد تاثیری در پیشرفت نخواهد داشت.

رسالت یک روابط‌عمومی و بنگاه خبری میزان تقید آن به اصول حرفه ای است

مسئول باشگاه خبرنگاران استان نیز در این نشست ضمن خاطرات شیرین و تلخ دوران کاری خود گفت: دولتی بودن برخی از رسانه ها، در آمد پایین برخی از روزنامه‌ها و سایت‌ها از مهم‌ترین دلایل این ضعف‌ها در رسانه است.

حمید محمدی با اشاره به اینکه مهمترین رسالت یک روابط‌عمومی و بنگاه خبری میزان تقید آن به اصول حرفه ای است گفت: متاسفانه برخی از روابط‌عمومی ها و بنگاه های خبری اصول حرفه ای را در اطلاع رسانی و پوشش رویدادهای خبری رعایت نمی کنند و به همین دلیل از اثرگذاری لازم نیز برخوردار نیستند.

وی افزود: اگر به دنبال افزایش اثرگذاری یک روابط‌عمومی یا بنگاه خبری هستیم باید میزان تقید به اصول حرفه‌ای، استفاده از نیروی انسانی حرفه‌ای، تکنولوژی مناسب، توجه به نیاز مخاطب وتوجه به عملکرد رقبا را در دستور کار قرار دهیم.

اندوختن تجربه و یادگیری مهارت های ارتباطی مهم ترین اصول روابط‌عمومی

مدیر روابط‌عمومی امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن بیان تجربیات حوزه کاری خود، اندوختن تجربه در کنار گذراندن واحدهای دانشگاهی را از ضروریات حرفه روابط‌عمومی و رسانه دانسته و گفت: دانشجویان نباید تنها به واحدهای درسی خود اکتفا کنند بلکه اندوختن تجربه و یادگرفتن علوم و فنون جدید و به روز در این رشته ها ضروری و مورد نیاز است.

حسن اسدزاده شهیر با تاکید بر یادگیری مهارت های ارتباطی گفت: هر کسی که دنبال موفقیت در حوزه روابط‌عمومی است، باید به دنبال افزایش تعاملات و ارتباطات خود با قشر مختلف به خصوص مخاطبان تخصصی خود باشد چرا که این ارتباطات در پیشبرد امور اهمیت بالایی دارد.

وی همچنین با تاکید بر هنر گوش کردن و درک مردم و به خصوص مخاطبان تخصصی هر سازمان و روابط‌عمومی گفت: مردم به دنبال گم شده های خود هستند و وظیفه هر فعال حوزه روابط‌عمومی و رسانه درک مخاطب، نیازمندی ها و دغدغه های او است.

مدیر روابط‌عمومی امور مالیاتی آذربایجان شرقی ادامه داد: دانشجویان و فعالان این رشته باید بدانند که برای دیده شدن در این حرفه، نیاز به افزایش مهارت ها و توانمندی های خود دارند. خلاقیت در حوزه روابط‌عمومی یکی از مهم ترین اصول این بخش است.

گفتنی است این رویداد به همت انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی و با همکاری دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی برگزار شده و ادامه دار خواهد بود.

مشاهده انلاین کلیپ:

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]