گردهمایی صمیمانه مدیران روابط‌عمومی با عنوان “هم‌اندیشی و تجربه‌نگاری” و توسط انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی در روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه با حضور مینا نظری، ناظر انجمن جهانی ارتباطات (WCFA)، برگزار شد. در این نشست، نظری به بررسی چالش‌ها و روندهای جدید در حوزه روابط‌عمومی در سطح بین الملل پرداخت.

مینا نظری به پیچیدگی روزافزون چشم‌انداز رسانه‌ای اشاره کرد و تأکید کرد که با گسترش و تنوع رسانه‌ها، مدیریت و برنامه‌ریزی در روابط‌عمومی به‌مراتب پیچیده‌تر شده است.

او همچنین به تأثیر جهانی‌شدن بر راهبُردهای روابط‌عمومی پرداخت و گفت که تعاملات بین‌المللی، تغییرات بزرگی را در این حوزه به همراه داشته است.

ناظر انجمن جهانی ارتباطات (WCFA) با اشاره به افزایش اخبار جعلی و اطلاعات نادرست، از چالش‌های جدیدی که بی‌اعتمادی به رسانه‌ها برای روابط‌عمومی ایجاد کرده، سخن گفت.

نظری به نقش فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و ابزارهای خودکارسازی در بهینه‌سازی فعالیت‌های روابط‌عمومی اشاره کرد و تأکید کرد که این فنّاوری‌ها می‌توانند به بهبود کارایی و اثربخشی این حوزه کمک کنند.

او بر اهمیت سنجش عملکرد و اثبات ارزش فعالیت‌های روابط‌عمومی برای سازمان‌ها تأکید کرد و گفت که این مسئله روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تنها دارنده جایزه طلایی ایپرا و چندین جایزه بین المللی در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات  در ایران به مدیریت ارتباطات در زمان بحران پرداخت و گفت به منظور حفظ اعتبار برند سازمانی، برنامه‌ریزی دقیق و اجرای سریع در این مواقع از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بخش دیگری از این نشست، نظری به تازه‌های روابط‌عمومی اشاره کرد که شامل استفاده از میکرو اینفلوئنسرها و توجه به تنوع، برابری و فراگیری (DEI) در روابط‌عمومی بین‌الملل است.

در پایان، دو کتاب مهم در زمینه روابط‌عمومی “روابط‌عمومی مبتنی بر ارزش” نوشته دیوید میلر و “The PR Pivot: How to Future Proof Your Communication Career” نوشته راشل رایس معرفی شدند.

این نشست نشان‌دهنده اهمیت توجه به روندها و تحولات جدید در حوزه روابط‌عمومی بود و بر تلاش برای بهبود و تطبیق با این تغییرات به‌منظور موفقیت در این حوزه تأکید کرد.